Home Releases Management Cyberpage Contacts Online Store!
   

NEW RELEASES
-ALL LABELS
-MUSEA
-BRENNUS
-ANGULAR RECORDS
-GAZUL
-ETHNEA
-GREAT WINDS
-THUNDERING
-REBEL
-BTI
-DREAMING
-BLUESY MIND
-MUSEA PARALLELE
-MUSIPHYLE
CATALOGUE
SPECIAL OFFER
SELECTION OF THE MONTH
INFORMATION SHEETS
STORES
WEBZINE


> MUSEA >> RELEASES >> CATALOGUE >> FALL OF SAIGON: Fall Of Saigon

 
Fall Of Saigon
14.99 € Ref: GA 8851


FALL OF SAIGON (France)
Fall Of Saigon

1 - Visions (2'16)
2 - Blue Eyes (2'05)
3 - She Leaves Me Alone (4'21)
4 - So Long (2'23)
5 - On The Beach At Fontana (3'22)
6 - The Swimmer (2'07)
7 - The Model (3'08)
8 - Part-Time Punks (3'09)
9 - The End (9'33)
10 - Andalucia (1'58)
11 - I'll Never Be Back (4'45)
12 - Sha La La La (3'00)
13 - Let It Go (2'42)
 

An ephemeral trio formed at the very beginning of the Eighties, FALL OF SAIGON takes a special place within French rock. A voice (Florence BERTHON), an organ (Pascal COMELADE) and a guitar (Thierry DEN), supported by a foregrounded drumbox, suffice to maintain a minimalist and essential construction, full of class and inventiveness. More conventionally rocky than musics recorded by Pascal COMELADE in those years, although subtly peculiar, the compositions show influences marked by the New York seal. Thus the musicians are not constrained to the usual clumsiness of those who never managed to go beyond the mere imitation (Or their limitation...). Through two years of existence, 1981 and 1982, FALL OF SAIGON had only released one single-play, that's become both quite rare and expensive. The reissue of these recordings represents the eleventh volume of the Zut-O-Pistes series, and it's enhanced with seven unreleased tracks, three live recordings, plus two prior and post-FALL OF SAIGON era titles. This is certainly enough to take advantage of the subtle charm of this trio !

Trio éphémère créé au tout début des années quatre-vingts, FALL OF SAIGON occupe une place bien à part dans le rock français. Une voix (Florence BERTHON), un orgue (Pascal COMELADE) et une guitare (Thierry DEN), soutenus par une boîte à rythmes mise très en avant, suffisent à maintenir un édifice minimaliste et essentiel, plein de classe et d'inventivité. Plus conventionnellement rock que les musiques enregistrées par Pascal COMELADE dans ces années-là, quoique subtilement singulières, les compositions dénotent des influences marquées du côté de New York. Les musiciens ne sont donc pas contraints aux sempiternelles balourdises de ceux qui ne sont jamais arrivé à dépasser l'imitation (limitation !). En deux années d'existence, 1981 à 1982, FALL OF SAIGON n'avait publié qu'un maxi 45 tours, devenu très rare et très cher. La réédition de ces enregistrements consititue le onzième volume de la collection Les Zut-O-Pistes, augmenté de sept inédits, trois enregistrements en public, deux titres pré- et deux autres post-FALL OF SAIGON. Largement de quoi savourer pleinement le charme subtil du trio !