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> MUSEA >> RELEASES >> CATALOGUE >> MARBOSS: Fukushima-Daiichi

 
Fukushima-Daiichi
14.99 € Ref: DR 8476


MARBOSS (France)
Fukushima-Daiichi

1 - News, 11th March 2011 (1'28)
2 - Reactor #1 (5'58)
3 - Reactor #2 (4'30)
4 - Reactor #3 (4'47)
5 - Reactor #4 (6'29)
6 - Reactor #5 (5'33)
7 - Reactor #6 (6'19)
 

MARBOSS is a major contributor to the French electro scene. He uses cutting-edge music technology in the creation of innovative compositions, via sound-design, DJing and VJing techniques, demonstrating that he is a veritable sound scientist. In this second album named "Electrotherapies" (Dreaming, 2008), the artist that created the official hymn for the arrival of the TGV (The world's fastest train! ) in the Lorraine region of France, presents his new electronic concept. One can notice here the use of synthetic layers, simple and catchy melodies, rhythms enriched by electro-acoustic sounds, and minimalistic vocals sung or rendered by a vocoder. MARBOSS invites you to discover his various states of mind: dream, distress, journeying, religious, sadness, sexual... This album is a quirky mix of influences that should please the fans of KRAFTWERK, Jean-Michel JARRE, DEPECHE MODE or MOBY. The third MARBOSS album "Fukushima-Daiichi" (Dreaming, 2011), recorded live during a benefit concert for Japan given at the Arsenal in Metz (France), is a musical summary of the nuclear disaster that occurred in Japan, March 11th 2011. One is certainly lost for words to describe such events, whereas MARBOSS prefers to give a sonic narrative of the reactors deterioration, through electronic sound sculpturing, immersing the listener into an "electro-radioactive" mood. It's hard not to relate to the victims, after this listening experience, which is a reminder to us all to face up our responsibilities, before this slow contamination, goes way beyond control... This sonic page of human history has established "documentary music" as a brand new musical genre, which would be of interest to an emotive and curious audience.

MARBOSS est un acteur majeur de la scène électro française. Véritable scientifique du son, il produit des compositions innovantes en utilisant toutes les dernières technologies en sound-design, DJing, et VJing. Dans son second album intitulé "Electrotherapies" (Dreaming, 2008), l'auteur de l'hymne musical de l'arrivée du TGV en Lorraine nous présente son nouveau concept de musique électronique. On y retrouve l'utilisation de nappes synthétiques, de mélodies simples et efficaces, des rythmes riches de sons électro-acoustiques, et des paroles minimalistes chantées ou vocodées. MARBOSS vous fait voyager dans les méandres de ses états d'âme: rêve, angoisse, voyage, religion, tristesse, sexe... Cet album est un savant mélange d'influences qui ne déplaira pas aux fans de KRAFTWERK, Jean-Michel JARRE, DEPECHE MODE ou MOBY. Enregistré lors d'un concert caritatif pour le Japon à l'Arsenal de Metz, le troisième album "Fukushima-Daiichi" (Dreaming, 2011) fait un état des lieux musical de la catastrophe nucléaire du 11 mars 2011. Là où certains utiliserait les mots, MARBOSS établit un diagnostic des réacteurs au travers de sculptures sonores électroniques en nous plongeant dans une ambiance "électro-radioactive". On ne peut pas rester indifférent après l'écoute de cet oeuvre qui rappelle nos responsabilités face à cette contamination lente et incontrôlable... Cet album ne devrait pas déplaire au public émotif et curieux. Il s'écoute comme on lit un livre d'histoire humaine et ouvre la voie vers un nouveau style musical, que l'on pourrait appeler "musique documentaire".